O oponach zimowych

Opony zimowe są zaprojektowane zupełnie inaczej od opon letnich. Zaprojektowano je tak, aby jak najszybciej reagowały na suchej nawierzchni w temperaturze niższej od 7 stopni Celsjusza oraz na nawierzchni, która jest mokra i pokryta śniegiem lub błotem pośniegowym. Opony zimowe posiadają głęboki bieżnik. Został on tak skonstruowany, aby mógł odprowadzać duże ilości błota pośniegowego, wody lub śniegu spod kół pojazdu. Lamele na bieżniku zostały tak nacięte, aby opony były bardziej elastyczne oraz mogły zagłębiać się w śniegu. W oponach zimowych najczęściej stosowany jest bieżnik asymetryczny lub bieżnik kierunkowy. Opony z bieżnikiem kierunkowym zalecane są do montażu w średnich i małych samochodach osobowych. Opony z bieżnikiem kierunkowym zalecane są dla aut klasy wysokiej i średniej. Dla posiadaczy takich aut firma Pirelli proponuje opony Sotto Zero. Opony zimowe produkowane są także z innego rodzaju materiału niż letnie opony. Produkuje się je z kauczuku, do którego jest dodawany krzem. Dodatek krzemu powoduje możliwość ich użytkowania w niskich temperaturach. Zapewnia także krótszą drogę hamowania, zwiększa przyczepność i poprawia komfort jazdy. Opony zimowe powinny mieć bieżnik o głębokości 4 mm, jeżeli jest mniejszy, opony należy wymienić na nowe. Opony zimowe mają więc wiele zalet, których nie posiadają opony letnie.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.