O dobrych letnich oponach

Zakładane na zimę opony zimowe należy wiosną zmienić na opony letnie. W okresie lata, kiedy na zewnątrz dominuje wysoka temperatura, opony zimowe pokrywają mikropęknięcia, które są nie widoczne gołym okiem. Głównymi składnikami, których używa się do produkcji letnich opon są domieszki, które ograniczają zużycie opon, polimery i sadza. Składniki te są dostosowane zarówno do wysokiej temperatury, jak również do warunków, w jakich są używane. Letnie opony są odporne na działanie wysokich temperatur, które powstają podczas gwałtownego manewru hamowania na suchym podłożu. Bieżnik w letnich oponach jest drobniejszy niż w oponach zimowych. Dzięki temu jego powierzchnia, która styka się z jezdnią jest znacznie większa niż w oponach zimowych. Zarówno w letnich, jak i w zimowych oponach kluczową rolę odgrywa głębokość bieżnika. Głębokość bieżnik w letnich oponach, jeśli są to klasyczne opony powinna wynosić 2 mm. W oponach letnich niskoprofilowanych ta głębokość powinna wynosić 3 mm. Budowa letnich opon jest bardziej delikatna od budowy opon zimowych. Letnie opony są bardzo wrażliwe na złe wyważenie. Bardzo ważne jest także prawidłowe ciśnienie w oponach letnich. Jeżeli będzie zbyt niskie, jej bieżnik będzie się zapadał w centralnej części. Zbyt niskie ciśnienie przyczynia się do szybszego zużycia opon.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.